Diagnostyka wstępna
hydraulicznych układów hamulcowych obejmuje niezależnie od
skomplikowania ich budowy następujące czynności:
- Zewnętrzne sprawdzenie elementów układu - to porównanie stanu faktycznego z dokumentacją producenta. Każda z części składowych instalacji musi być szczelna i pewnie zamocowana do nadwozia lub elementów zawieszenia Niedopuszczalne jest dokonywanie wszelkich zmian konstrukcyjnych układu, np. zmiany rodzaju zacisków czy średnicy tarcz hamulcowych.
- Ocena jałowego i rezerwowego skoku pedału i dźwigni hamulca – ma ona na celu umożliwienie powrotu części składowych układu do pozycji odhamowania. Jeśli podczas próby czynny skok pedału zmniejsza się – świadczy to o zapowietrzeniu układu hamulcowego, a jeśli się zwiększa może to oznaczać niesprawność zaworu zwrotnego w pompie hamulcowej
- Próba szczelności obwodu hydraulicznego – polega na sprawdzeniu ciśnienia wytwarzanego w układzie hamulcowym
- Sprawdzenie działania urządzenia wspomagającego hamulce - urządzenie wzmacnia siłę wywieraną przez kierowcę na pedał hamulca w celu zwiększenia siły hamowania.
- Ocena zużycia elementów hamulca tarczowego obejmuje pomiary: zużycia klocków hamulcowych, bicia tarczy hamulca oraz grubości i stanu powierzchni tarczy hamulca
- Ocena jakości płynu hamulcowego – główne kryterium to zawartość wody w płynie, ponieważ obniża ona temperaturę wrzenia płynu
- Sprawdzenie działania świateł hamowania "stop"
No comments:
Post a Comment